Betreffende uw bestelling 

  • Uw "On Line Bestelling" is koopovereenkomst, behalve als u op het bestelformulier heeft aangegeven dat u een offerte wilt. U ontvangt automatisch een copie van uw bestelling.
  • Op deze copie kunt u op een link klikken om de status van uw bestelling te zien. (in ontwikkeling)
  • Polymetaal probeert U binnen 3 werkdagen een bevestiging van de bestelling te sturen, met daarin de betalingsvoorwaarde en, eventueel, de transportkosten.
  • Polymetaal is een klein bedrijf met beperkte capaciteit. In tijden van drukte kan het voorkomen dat er vertragingen zijn. We vragen daarvoor uw begrip.
  • We kunnen niet "de volgende dag leveren". De hele orderverwerkingsprocedure kan een paar dagen duren. De orders zijn vaak heel bewerkelijk gezien de speciale producten die we leveren en de wereldwijde leveringen met verschillende vervoerders. Onze sterkte is niet de snelheid, maar wel de deskundigheid op het gebied van grafische materialen en onze service-gerichtheid.
  • Van nieuwe klanten klanten kan verlangd worden vooruit te betalen.
  • De goederen en de faktuur worden vervolgens apart verstuurd. Als u vooruit moet betalen wordt eerst de betaling afgewacht.
  • Uiteraard kunt U ook via de telefoon, fax, brief of e-mail bestellen! Mondelinge bestellingen zijn riskant en kunnen tot onaangename misverstanden leiden. Vraag daarom altijd om een bevestiging per e-mail!
  • Probeert u alstublieft mondelinge afspraken met medewerkers van Polymetaal te voorkomen. Dit heeft in het verleden tot onaangename misverstanden geleid. Vraag daarom altijd om een bevestiging per e-mail!
  • Als u niet via de webshop bestelt, geeft u dan ons de artikelnummers! Dat maakt de orderverwerkingsprocedure makkelijker en sneller.
  • U heeft het recht om de goederen, mits ongebruikt en niet beschadigd, binnen 7 dagen te retourneren. In dat geval zijn de transportkosten zijn voor uw rekening.
  • Als de goederen bij u zichtbaar beschadigd aankomen, laat ons dat svp weten binnen zeven dagen. Als u schade vaststelt bij de aflevering, geef dit dan onmiddelijk door aan degene die de goederen bij u aflevert.
  • Als goederen beschadigd zijn neem dan direct kontakt met ons op over hoe we dit afhandelen. Vervolgens kunt u de goederen terugsturen en uw geld terugvragen. Stuur dan de goederen op uw kosten terug en wij zullen u de goederen en de door u gemaakte transportkosten terugbetalen. U kunt ook vragen of de beschadigde goederen door ons worden omgeruild. Vervolgens stuurt u de goederen op uw kosten terug. Wij sturen na ontvangst van de beschadigde goederen de vervangende goederen en betalen u de gemaakte transportkosten terug.

Prijzen en Kortingen

  • We proberen de prijzen, voor iedereen, zo laag mogelijk te houden. Dat kunnen we alleen doen door bestelprocedures of aanvraagprocedures zo eenvoudig mogelijk te houden. De laatste tijd worden we regelmatig gevraagd om mee te doen aan aanbestedingen en "tenders" of wordt ons gevraagd allerlei formulieren te bestuderen en in te vullen.. Afhankelijk van de complexiteit van deze procedures rekenen we daarvoor toeslagen. Deze procedure-toeslag is niet opgenomen in onze offerte tenzij deze toeslag in de offerte wordt genoemd.
  • We hebben geen speciale kortingsacties, of kortingen voor bepaalde doelgroepen.

B.T.W. (Belasting Toegevoegde Waarde)

  • De prijzen in onze webshop zijn exclusief BTW. Als de door u bestelde goederen binnen de E.U. (Europese Unie) moeten worden geleverd, zal het systeem 21% (Nederlande BTW) toevoegen. (soms 6%)
  • Als u een geldig BTW nummer heeft bent u gevrijwaard van BTW en zal het 0-tarief van toepassing zijn.
  • Gedurende het bestelproces kunt u uw BTW nummer invoeren. Controleer uw nummer s.v.p. alvorens het in te voeren. U kunt het numer hier (VIES, Europese Commissie) controleren.
  • Geen Nederlandse BTW nummers invoeren !
  • Een incorrect BTW nummer kan voor u tot extra administratieve kosten leiden.
  • Het naderhand opgeven van een BTW nummer (bijvoorbeeld na ontvangst van de factuur) kan ook voor u leiden tot extra administratieve kosten.